susret u asizu 2018.

7. - 14. IV. 2018.

Prošlo je nešto više od pola godine života u novicijatu. Obogativši se pričama iz života sv. Franje, došlo je i vrijeme da se novaci JKPM-a obogate i nečim konkretnijim – putom u sam Asiz, putom k izvorima franjevaštva. Meštar novaka Hercegovačke franjevačke provincije Uznesenja BDM fra Stanko Mabić organizirao je ovogodišnje hodočašće franjevačkih novaka JKPM u Asiz od 8. travnja do 13. travnja 2018. godine.

Ujutro 7. travnja prema Visovcu zaputili su se novaci Hercegovačke franjevačke provincije Uznesenja BDM i novaci Bosne Srebrene, a tamosu ih dočekali novaci provincije Presvetoga Otkupitelja. Zajedno su se, nakon ručka i obilaska samostana i novicijata na Visovcu, sa svojim meštrom zaputili prema Trsatu. Na Trsatu su ih čekali novaci provincije sv. Ćirila i Metoda. Nakon večere domaćini su ih proveli kroz svetište Gospe Trsatske, a večer su nastavili u druženju do 22 sata kada je počeo noćni mir.

Svanulo je jutro polaska u Asiz. Svi su uzbuđeni ustali u 4:30 da bi nešto pojeli, spremili stvari u bus i konačno u 5:30 krenuli prema Asizu. U Asiz smo stigli u poslijepodnevnim satima i sastali smo se s  novacima i meštrom albanske kustodije. Svi zajedno smo se smjestili u hotel Casa Leonori. Nakon što smo se smjestili, uputili smo se prema crkvi i samostanu sv. Damjana. Prvo smo razgledali samostan i crkvu, a nakon toga smo slavili svetu misu, koju je predslavio meštar novaka albanske kustodije fra Marko Ešegović. Nakon svete mise uputili smo se prema mjestu boravka na večeru, a nakon nje molili smo Večernju na talijanskom jeziku u bazilici Marije Anđeoske u Porcijunkuli.

Drugi dan boravka bio je kišovit. U cijeloj Umbriji pa i šire padala je kiša, ali to nas nije spriječilo da se uputimo u Rijetsku dolinu, gdje se nalaze Greccio, Fonte Colombo i La Foresta. Na putu u autobusu slušali smo iscrpna predavanja o ovim značajnim mjestima zaRed manje braće. Predavanja su nam taj dan izlagali novaci provincije sv. Ćirila i Metoda. Slavili smo božićnu svetu misu u Grecciu, a svetu misu je predslavio trsatski meštar fra Tomislav Faletar. Nakon svete mise razgledali smo samostan i izložbu jaslica iz cijeloga svijeta. Iz Greccia uputili smo se u Fonte Colombo, u tzv. franjevački Sinaj. Na mjestu gdje se nalazi samostan sv. Bernardina, sv. Franjo je u tzv. Svetoj špilji, napisao Pravilo za Red manje braće. Nakon Fonte Colomba posjetili smo La Forestu. U La Foresti se nalazi zajednica za ovisnike Mondo X i tu nam je svoje svjedočanstvo iznio pripadnik te zajednice. Nakon obilaska samostana uputili smo se prema Asizu. Po povratku smo svratili u svetište Rivotorto – mjesto gdje je boraviosv. Franjo s prvom braćom.

Trećega dana, ujutro, slavili smo svetu misu u majci crkvi franjevačkoga reda, u maloj crkvi Gospe od Anđela, koja je smještena ispod kupole velike bazilike. Svetu misu je predslavio fra Stanko Mabić. Nakon svete mise obišli smo svetište i imali smo priliku za osobnu molitvu. Toga dana posjetili smo eremitorij Carceri, koji se nalazi na planini Monte Subasio ponad Asiza. Pješice smo se s planine spustili do crkve sv. Damjana, gdje smo bili na klanjanju.

Sljedeći dan bio je isključivo rezerviran za obilazak staroga grada Asiza. Ujutro smo slavili svetu misu u kripti bazilike sv. Franje, gdje se nalazi njegov grob. Misu je predslavio fra Ljubo Sesar. Tu smo svi zajedno otpjevali Pjesmu stvorova, koju je spjevao sam sv. Franjo. Nakon svete mise krenuli smo u obilazak znamenitosti Asiza kao što su Sacro Convento, bazilika sv. Franje, katedrala sv. Rufina, Chiesa Nuova, bazilika sv. Klare i mnoge druge znamenitosti. O svim ovim mjestima govorio nam je i pričao meštar novaka provincije Presvetoga Otkupitelja fra Ivan Režić. Taj dan imali smo sami priliku obići grad, šetati i osobno se pomoliti.

Sutradan smo napustili Asiz i stigli smo na hladnu i kišovitu La Vernu. Po dolasku u samostan na La Verni slavili smo svetu misu, koju je predslavio maštar Bosne Srebrenefra Marinko Baotić. Zajedno s fratrima inovacima samostana na La Verni sudjelovalismo u molitvi časoslova i u procesiji, koja je išla iz bazilike Marijina Uznesenja do kapele Stigmate. Navečer smo se družili uz pjesmu, razgovore, smijeh i šale.

Posljednji dan slavili smo svetu misu u kapeli Stigmata, koju je predslavio fra Ivan Režić. Napustivši La Vernu uputili smo se u Padovu. Tu smo obišli ogromnu baziliku sv. Ante Padovanskoga i svetište sv. Leopolda Bogdana Mandića. Nakon obilaska tih dvaju svetišta krenuli smo prema Trsatu, gdje smo prenoćili. Ujutro, nakon svete mise i nakon doručka oprostili smo se jedni od drugih, te je svatko krenuo svojoj kući.