susret novaka u splitu

11. - 14. X. 2012.

Već dugi niz godina Južnoslavenska konferencija (BiH, HR, SLO) održava susrete novaka u različitim provincijama. Ove godine susret je održan od 11. do 14. listopada 2012. u Franjevačkoj provinciji Presvetog Otkupitelja, točnije u Franjevačkom bogoslovnom klerikatu sluge Božjega Ante Antića u Splitu, a organizator susreta bio je novicijat na Visovcu.

Prvi dan: četvrtak, 11. listopada 2012.

Međuprovincijski susret franjevačkih novaka OFM započeo je 11. listopada 2012. u 16.30 sati. Najprije su se predstavljali novicijati, počevši od 17.30, a nakon toga u 19.00 sati uslijedilo je klanjanje pred Presvetim koje je predvodio fra Stipe Nimac. Tijekom klanjanja izmoljeni su liturgijski časovi službe čitanja i večernje molitve. Potom je u 20.00 sati uslijedila večera nakon koje su novaci skupa s bogoslovima odigrali malonogometni turnir.

Drugi dan: petak, 12. listopada 2012.

Drugi dan započeo je u 6.30 sati liturgijskim časovima službe čitanja i jutarnje molitve koje su predvodili novaci s Visovca. Nakon doručka, u 8.30 sati uputili smo se autobusom u Imotski. Po dolasku u Imotski oko 11.00 sati, uputili smo se u razgledavanje imotskih znamenitosti: preko najstarije imotske crkve, tvrđave, Modrog i Crvenog jezera do župne crkve i samostanskog muzeja kroz čije nas je znamenitosti proveo bivši magistar postulanata, a sadašnji gvardijan i župnik imotskog samostana fra Kristijan Stipanović. Potom je u 12.30 uslijedio ručak nakon kojeg smo se uputili u Sinj. Na putu za Sinj izmolili smo krunicu koju su predvodili novaci s Trsata. Po dolasku u Sinj oko 16.00 sati razgledali smo sinjski samostan, župnu crkvu Gospe Sinjske i samostanski muzej, čiji nam je povijesni tijek opisao fra Gabrijel Jurišić, bivši profesor na Franjevačkoj gimnaziji i urednik zbornika Kačić. U 18.00 sati proslavili smo sv. misu koju je predvodio provincijal fra Joško Kodžoman uz koncelebraciju osmorice svećenika, u sklopu koje je izmoljen liturgijski čas večernje molitve. Nakon mise uslijedila je večera u 19.00 sati, a zatim smo se uputili natrag u Split na Trstenik.

Treći dan: subota, 13. listopada 2012.

Treći dan započeo je u 6.30 sati kada smo izmolili liturgijske časove službe čitanja i jutarnje molitve koje su predvodili novaci iz Livna. Nakon doručka, uputili smo se u 8.00 sati na Visovac, gdje nam je domeštar novaka i samostanski vikar fra Stojan Damjanović pokazao i pobliže objasnio visovačke znamenitosti. Otišli smo nakratko na Skradinski buk, a po povratku, nakon molitve srednjeg časa i ručka, pošli smo prema Šibeniku gdje smo razgledali crkvu sv. Nikole Tavelića, šibensku katedralu te muzej. Zatim smo se uputili na Šubićevac gdje smo u 19.00 sati imali misu koju je predvodio gvardijan i župnik fra Božo Morić uz koncelebraciju šestorice svećenika. Nakon mise uputili smo se na objed u župnu kuću, a potom se vratili natrag u Split na Trstenik.

Četvrti dan: nedjelja, 14. listopada 2012.

Četvrti dan započeo je u 7.30 sati kada smo izmolili liturgijski čas jutarnje molitve. Sv. misu u 9.30 sati predvodio je prof. fra Marijan Vugdelija, koji je u propovijedi istaknuo da ne preziremo vremenita dobra, nego da ih prihvatimo tako da nas ne zarobljavaju, tj. da se ne pretvore u božanstva, u kumire. U 12.00 sati izmoljen je srednji čas nakon kojeg je slijedio ručak. Nakon ručka službeno je bio završen susret franjevačkih novaka OFM, a gvardijan samostana nam je uputio riječi zahvale i ohrabrenja da ustrajemo na svom franjevačkom putu.